Garantieregelingen
De producten die je op de website van Koning Kanjer tegenkomt, worden geleverd door de konings Hofleveranciers. Dat betekent dat je garantiegevallen met de leverancier moet afhandelen. Uiteraard kan Koning Kanjer, als je er echt niet uitkomt met de leverancier, een bemiddelende rol spelen.
Wat betreft de wettelijke garantie die in Nederland van toepassing is, is het handig als je een aantal dingen weet.
1. In de Nederlandse wet is geen vaste termijn vastgelegd voor het bieden van garantie door de leverancier.
2. De Nederlandse wet, anders dan veel andere Europese wetten, spreekt van een "verwachting in levensduur", wat afhankelijk is van vele factoren: wat was de prijs, wanneer en waar heb je het product gekocht, was het een aanbieding, wat is de gangbare prijs voor een soortgelijk artikel etc.
3. Als een leverancier in de koopovereenkomst met jou aangeeft dat er sprake is van een vaste termijn, bijvoorbeeld 24 maanden, dan gebeurt dat om duidelijkheid te verschaffen voor iedereen en niet omdat de leverancier dat verplicht is.
4. De leverancier is niet verplicht het product te vervangen en/of repareren, sommige leveranciers kiezen ervoor om jou je geld terug te geven. Als dat het geval is, krijg je je geld altijd terug van Koning Kanjer en nooit rechtstreeks van de leverancier. Als de leverancier het product wil repareren of vervangen, dan lost de leverancier dit rechtstreeks met jou op.
5. Het je beroepen op je herroepingsrecht (binnen 14 dagen retourneren zonder opgaaf van reden) is niet hetzelfde als aanspraak maken op de garantie. Als je je wilt beroepen op je herroepingsrecht, mag je het ongeopende en dus nog verkoopbare product zonder opgaaf van reden terugsturen. Je kunt alleen een beroep doen op de garantie als het product onverwijtbaar kapot is.
6. Er is geen termijn bepaald waarbinnen een garantie afgehandeld moet zijn, maar je mag verwachten dat dit redelijk is. Echter, wat jij redelijk vindt, kan voor een leverancier anders zijn. Neem dit op met de leverancier en komen jullie er niet uit, stuur dan een e-mail naar Koning Kanjer: info@koningkanjer.nl zal binnen 24 uur reageren.
Onthou dat een kapot product voor niemand leuk is: voor jou niet, maar ook de leverancier en Koning Kanjer besteden liever hun tijd aan de leuke dingen in dit leven!
Wat betreft de wettelijke garantie die in Nederland van toepassing is, is het handig als je een aantal dingen weet.
1. In de Nederlandse wet is geen vaste termijn vastgelegd voor het bieden van garantie door de leverancier.
2. De Nederlandse wet, anders dan veel andere Europese wetten, spreekt van een "verwachting in levensduur", wat afhankelijk is van vele factoren: wat was de prijs, wanneer en waar heb je het product gekocht, was het een aanbieding, wat is de gangbare prijs voor een soortgelijk artikel etc.
3. Als een leverancier in de koopovereenkomst met jou aangeeft dat er sprake is van een vaste termijn, bijvoorbeeld 24 maanden, dan gebeurt dat om duidelijkheid te verschaffen voor iedereen en niet omdat de leverancier dat verplicht is.
4. De leverancier is niet verplicht het product te vervangen en/of repareren, sommige leveranciers kiezen ervoor om jou je geld terug te geven. Als dat het geval is, krijg je je geld altijd terug van Koning Kanjer en nooit rechtstreeks van de leverancier. Als de leverancier het product wil repareren of vervangen, dan lost de leverancier dit rechtstreeks met jou op.
5. Het je beroepen op je herroepingsrecht (binnen 14 dagen retourneren zonder opgaaf van reden) is niet hetzelfde als aanspraak maken op de garantie. Als je je wilt beroepen op je herroepingsrecht, mag je het ongeopende en dus nog verkoopbare product zonder opgaaf van reden terugsturen. Je kunt alleen een beroep doen op de garantie als het product onverwijtbaar kapot is.
6. Er is geen termijn bepaald waarbinnen een garantie afgehandeld moet zijn, maar je mag verwachten dat dit redelijk is. Echter, wat jij redelijk vindt, kan voor een leverancier anders zijn. Neem dit op met de leverancier en komen jullie er niet uit, stuur dan een e-mail naar Koning Kanjer: info@koningkanjer.nl zal binnen 24 uur reageren.
Onthou dat een kapot product voor niemand leuk is: voor jou niet, maar ook de leverancier en Koning Kanjer besteden liever hun tijd aan de leuke dingen in dit leven!